josevictima

De onderzoeken van de gemeente Hoekschewaard naar de handel en wandel van Roel en Susanne

Leave a comment

Beste Lezers,
Ik heb 1 van de hoofdrolspelers, mevrouw A R (voormalig medewerkster gemeente Hoekschewaard) die nauw betrokken was bij de onderzoeken naar de handel en wandel van Roel Baaima 290969 en Susanne K, via email benaderd met het verzoek open kaart te spelen en mij eindelijk duidelijk te maken waarom het zo gruwelijk mis is gegaan bij de WSNP aanvraag van Susanne K en wie daarbij betrokken waren.
Mevrouw A R is niet meer werkzaam bij de gemeente Hoekschewaard, dus een mooie gelegenheid om dit recht te zetten. Tevens had ik dan ook graag van haar gehoord waarom de gemeente Hoekschewaard het volgende schriftelijk verklaard heeft:

27 Januari 2020;

“Beëindiging WSNP-traject met schone leiHet is ons bekend dat u uw uiterste best heeft gedaan (ook via de wegen die het
rechtssysteem u biedt) de sociale dienst, de bewindvoerder en de rechter-
commissaris ervan te overtuigen dat mevrouw vooraf en tijdens het WSNP-traject,
een valse voorstelling van zaken gaf. En dat de schuldenlast van mevrouw niet
kwijtgescholden zou moeten worden.
We kunnen ons goed voorstellen dat het voor u frustrerend is dat het u niet is
gelukt.” 

Het grote probleem is dat de gemeente Hoekschewaard niets onderneemt om dit onrecht recht te zetten en daarmee het criminele gedrag van Roel Baaima en Susanne K blijft faciliteren en schuldeisers die beslag hadden gelegd op Susanne K in persoon bedrogen werden. Vooral de laatste zin “dat het mij niet is gelukt”. Gelukt? U als gemeente had gewoon op een integere wijze uw werk moeten doen, maar u koos ervoor om Susanne K de WSNP in te helpen.


Hieronder treft u een aantal emails aan die ik heb ontvangen van mevrouw A R toen zij nog mijn contact persoon was via de gemeente Hoekschewaard.
De gemeente Hoekschewaard heeft volgens eigen zeggen deze emails vernietigd 3 maanden na het vertrek van mevrouw A R. Dit op zich is al heel eigenaardig, daar de gemeente, althans volgens de heer van Zutphen van de Nationale Ombudsman, heeft verklaard dat de hele zaak bij het Openbaar Ministerie ligt. Waarom ga je dan als gemeente de emails van de persoon die zeer nauw betrokken is geweest bij de onderzoeken Baaima/K vernietigen?
Dat is hetzelfde als dat de gemeente ook gedurende de onderzoeken het gehele dossier WSNP Susanne K 16 April 2019 volledig heeft vernietigd, wat bij een normale gang vam zaken al te vroeg was. Het lijkt wel sporen wissen. Helaas was mevrouw A R niet in staat om mij te vertellen dat het dossier voortijdig vernietigd was. Gelukkig heb ik alle emails nog wel.

Let wel; Maart 2016 heb ik de gemeente Hoekschewaard al benaderd met het feit dat Roel Baaima weer bij Susanne K woonde, met geld smeet en de oplichtingspraktijken onverminderd doorgingen.

16 Juni 2017: (email aan mij van A R)

Beste mevrouw…….

15 mei heeft u telefonisch gesproken met burgemeester Hermans-Vloedbeld. Zij heeft aan u uitgelegd dat de vragen die u gesteld hebt en de signalen die u heeft afgegeven, voor haar aanleiding waren om over uw situatie in gesprek te gaan met politie en justitie. Er is besloten een nader onderzoek in te stellen, dat wat breder en dieper gaat dan tot dusverre is gebeurd. De burgemeester heeft ook uw begrip gevraagd voor het feit dat zij niet nader in kon gaan op de inhoud van het onderzoek en de subjecten.

Het opstarten van dit onderzoek en met partijen verkennen wat mogelijk is, kost wat tijd. Dit proces loopt en de uitkomst laat zich nog niet voorspellen.

Ik kan eerlijk gezegd niet invullen welke informatie de politie gedeeld zou hebben met andere gedupeerden, zoals u vermeld.

U heeft zich tijdens het telefoongesprek erg open getoond. Uw bereidwilligheid om mee te werken informatie te delen (naast de informatie die al bekend is) is doorgegeven aan de politie. Zodra er uitkomsten zijn die ik met u kan en mag delen, hou ik u op de hoogte.  

11 September 2017: (email aan mij van A R)

Inmiddels zijn ook wij erachter gekomen dat voor het krijgen van de nodige aandacht van (opsporings)partijen voor de casus Baaima/Keijzer, er een lange adem nodig is.

Het is echter nog steeds mogelijk, maar het proces gaat met kleine stapjes.

Zodra er meer te zeggen valt over de uitkomst, laat ik u dat weten.

1 mei 2018: (email aan mij van A R)

U heeft bij ons aandacht gevraagd voor het feit dat u gedupeerd bent door de heer R. Baaima en mevrouw S. Keijzer. Ondanks het gegeven dat er diverse juridische procedures zijn doorlopen en er verschillende toetsingsmomenten zijn geweest, bent u van mening dat er beslissingen zijn genomen op basis van onjuiste gegevens. In uw strijd voor rechtvaardigheid heeft u zich ook naar ons gewend.

Onderzoek

Wij hebben de door u aangedragen situatie besproken met verschillende organisaties. Het betreft een bijzondere en uitzonderlijke zaak. Het is lastig zoeken naar de juiste aanknopingspunten èn gerede gronden om dossiers te lichten en/of systemen te openen. Temeer omdat het WSNP traject formeel gezien volgens de voorgeschreven stappen is doorlopen. Inmiddels zijn we wel zover dat een aantal partijen gaat samenwerken om onderling informatie uit te wisselen en nader onderzoek te doen.

Dit kan ertoe leiden dat er maatregelen worden genomen richting de heer Baaima en/of mevrouw Keijzer. Wellicht gaat het onderzoek ook zover dat de handelwijze van de heer Baaima en mevrouw Keijzer ten tijde van de echtscheiding en het WSNP-traject daarin betrokken worden. De samenwerkende partijen beoordelen vanuit de mogelijkheden die hen ter beschikking staan of de inspanningen opwegen tegen het hoogst haalbare resultaat. U mag er vanuit gaan dat wij er bij de verschillende organisaties op aandringen vooral ook die periode goed onder de loep te nemen.

Vervolg

Over de inhoud van het onderzoek kunnen wij u niet informeren, over de uitkomsten uiteindelijk wel. Zodra deze bekend zijn, delen wij u die graag met u

24 Mei 2018: (email aan mij van A R)

Vandaag heeft een aantal organisaties bij elkaar gezeten en inzage gegeven over hetgeen bij hen bekend is over de heer Baaima en mevrouw Keijzer. Ik kan u alleen maar zeggen dat het uitwisselen van informatie bijzonder nuttig is geweest. Er volgt na vandaag nog een verdiepend onderzoek. Meer kan ik u niet vertellen (dit is misschien al te veel), maar ik hoop dat u van mij wilt aannemen dat ik nog steeds mijn uiterste best doe uw belangen en die van de gemeente Oud-Beijerland in deze situatie te behartigen.

Ik weet oprecht niet wat het hoogst haalbare resultaat zal blijken te zijn, dat zal later in dit proces blijken.

12 Juli 2018: (email aan mij van A R)

Op dit moment zijn wij (diverse betrokken partijen) nog steeds bezig met onderzoek naar de handel en wandel van de heer Baaima. Waar dat onderzoek zich op richt en hoe dat verloopt kan ik u niet vertellen. Vooralsnog krijgt de zaak de aandacht die het verdient en wordt het zeker niet losgelaten.

Uw mail heb ik besproken en de politie heeft aangegeven benieuwd te zijn welke (nieuwe) informatie er bekend is over de heer Baaima en mevrouw Keijzer.

Wilt u aan uw contacten vragen of zij met C en/of J van de politie Hoeksche Waard contact willen opnemen? Deze heren zijn per mail te bereiken via:……. of telefonisch via het algemene nummer: 0900 – 8844. Zij kunnen vervolgens beoordelen of de informatie relevant is voor het onderzoek waar wij mee bezig zijn, voor de strafzaak inzake de oplichting van de ondernemer en of aangifte mogelijk is. Nu breekt wel de vakantieperiode aan in de regio Zuid-Holland, waardoor een reactie van de heren misschien wat langer dan normaal op zich laat wachten. Ik hoop op het begrip van uw contacten hiervoor.

Uw vraag om in contact te komen met de zaaksofficier die het onderzoek leidt naar de oplichting van de ondernemer uit Barendrecht wordt niet ingewilligd. De reden daarvoor is dat u geen betrokkene bent in deze zaak.

Ik vertrouw erop u hiermee (voorlopig) voldoende te hebben geïnformeerd.

3 Oktober 2018: (email aan mij van A R)

Een onderzoek zoals doorlopen is naar de handelwijze van dhr. Baaima en mw. Keijzer gaat niet zo snel als u wellicht wilt.

Inmiddels zijn de betrokken functionarissen zover dat er een zogenaamd interventieadvies ligt. Dit advies wordt vrijdag 19 oktober besproken. De uitkomsten hiervan zijn bepalend voor het al dan niet nemen van vervolgstappen, waaronder het tegen het licht houden van de schone lei die mw. Keijzer heeft gekregen na het doorlopen van het WSNP-traject.

In de week van 22 oktober hoor ik wat de uitslag is van de beraadslagingen. Relevante informatie zal ik in die periode met u delen.

Ik vraag uw begrip hiervoor.

21 November 2018 ontvang ik dan een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek op 27 December 2018.

Dat gesprek verliep voorspoedig; de onderzoeken gingen door en men was er heel stellig over dat de oplichtingspraktijken van Baaima/K een halt toegeroepen moesten worden.

Ook was het doel de schone lei van Susanne K in te trekken.

En dan, zoals al door mij aangegeven wordt het volledige WSNP dossier van Susanne K heel stilletjes 16 April 2019 voortijdig vernietigd en daar moet ik dan achter komen via een door mij ingediend WOO verzoek in Juni 2023.

Mevrouw A R was in Februari 2022 ineens vertrokken en viel er een doodse stilte. 

Ik heb de huidige burgemeester, de heer van Heijningen ook verzocht om een gesprek om deze zaak eindelijk eens op te lossen (plus herhaal verzoek), maar het blijft stil.

Word vervolgd

Beste lezers, Roel Baaima 290969 is weer volop aktief met oplichten. Wees gewaarschuwd!

Leave a comment