josevictima

Onze Rechtstaat; 11 juni staan we weer voor een overbelaste Rechtbank om te zorgen dat de Nationale Ombudsman haar werk gaat doen.

Leave a comment

Beste Lezers,
Morgen 11 juni staat de Stichting De Verbeelding @vrbldng samen met een aantal van haar clienten weer voor de Rechtbank Den Haag in een aantal verzetzaken mbt de rechtzaken tegen de Nationale Ombudsman. (voor meer informatie Home – (vrbldng.nl) )

Weer zo’n rechtzaak bij een overbelaste rechtbank die totaal overbodig moet zijn in een Rechtstaat.

Burgers die problemen hebben met Overheidsinstellingen, aankloppen bij de Nationale Ombudsman, die vervolgens weigert onderzoeken te doen.

Wat doet de Nationale ombudsman? | Nationale ombudsman” Zodat de rechten van de burgers altijd gerespecteerd worden…..” 

Ook in mijn zaak tegen de gemeente Hoekschewaard heb ik de hulp van de Nationale Ombudsman ingeroepen. Dat is gewoon een strijd geworden! Ik moest hemel en aarde bewegen om het voor elkaar te krijgen dat er ook maar iets gebeurde. De chaos met dossiernummers, het “niet de waarheid vertellen” en het negeren van mij, terwijl ik het via WOO verzoeken duidelijk heb dat er zaken niet kloppen is niet alleen onprofessioneel, maar getuigt van minachting tegenover de “klagende” burger.


Hieronder mijn email van 28 maart j.l. met het verzoek om mijn dossier te heropenen nav nieuwe WOO informatie: 2 Herinneringen gestuurd en nooit meer wat gehoord!

Daarom staan we morgen dus weer voor de rechter; omdat we in onze “Rechtstaat” kennelijk niet met burgers communiceren en men problemen heeft met fatsoenlijk bestuur?

do 28 mrt, 16:31
aan E, Post, Ikbal, Contactcentrum, Melior

Geachte mevrouw van T,

Het is al geruime tijd geleden dat wij contact hebben gehad m.b.t. onrechtmatige toelating Susanne Keijzer WSNP door gemeente Hoekschewaard. Ik ben in 2021 via mevrouw C, mederwerkster Commissaris van de Koning Zuid Holland, de heer Jaap Smit, met uw organisatie Nationale Ombudsman in contact gekomen over het handelen en/of niet handelen van de gemeente Hoekschewaard. Lang verhaal kort; ik was het niet eens met uw weigeringen om mijn zaak niet aan een nader onderzoek te onderwerpen. Na heel veel gedoe waren we dan zover dat de heer van Zutphen contact heeft gehad met de gemeente Hoekschewaard en deze gespreksnotitie heb ik deze week via een WOO verzoek binnen gekregen. Ik zal u in het kort even updaten;

Er zijn in 2018 onderzoeken opgestart waarbij o.a. Politie, Belastingdienst, FIOD, gemeente Dordrecht, gemeente Rotterdam, Douane, Openbaar Ministerie, plv secretaris gemeente Rotterdam en RIEC bij betrokken waren. De naam van de casus was Samoem en deze sloot 17 juni 2022 met een resulatendossier. (Dit dossier is niet in mijn bezit).

Ik begreep echter wel uit de mij toegezonden dokumenten (WOO Politie Rotterdam) dat de “regievoerder gemeente Hoekschewaard” op een gegeven moment uit het zicht verdwenen was.

WOO verzoeken bij de gemeente Hoekschewaard hebben ook duidelijk gemaakt dat het complete WSNP dossier van Susanne Keijzer plus aanverwante stukken van de andere partijen (zoals hierboven genoemd) 16 April 2019 in opdracht van de toenmalige gemeente-secretaris, mevrouw Barbera S-de H zijn vernietigd. De reden die hiervoor was dat “de lease van het gebouw in de Beeststraat Oud Beijerland afliep en er ruimtegebrek was.”

Let wel; bij een “normale gang van zaken mag een dossier pas vernietigd worden na 5 jaar. In de zaak Susanne Keijzer zou dat hebben betekent December 2019. Hier was echter geen sprake van een “normale gang van zaken”. Er was nog van alles gaande in dit dossier, zoals ik u hierboven beschreven heb. Ik verwijs naar overtreding Archiefwet. Dit dossier plus alle stukken werd dus vernietigd gedurende de onderzoeken, echter de gemeente bleef mij emails sturen dat de “zaak nog de volledige aandacht had”. Dezelfde mevrouw S, de heer L (toenmalige burgemeester) en mevrouw A R bleven tegenover mij de indruk wekken dat men nog volop bezig was. Dit blijkt dus niet te kloppen. In 2022 viel er ineens een doodse stilte van alle betrokkenen. Ik hoorde helemaal niets meer en emails werden niet meer beantwoord. (Ondertussen gingen de oplichtingspraktijken van Roel Baaima en Susanne Keijzer in volle vaart door. Roel Baaima woonde al weer bij Susanne Keijzer op het moment dat zij de schone lei in haar bezit had, December 2014. Er zijn heel veel slachtoffers bijgekomen en ik heb de gemeente iedere keer op de hoogte gebracht.)

Beslagen van schuldeisers waren door deze handelingen van de gemeente waardeloos geworden. De gemeente Hoekschewaard verwijst iedere keer weer naar de Rechter-Commissaris. Ook de ambtenaar die in Juli 2021 gesproken heeft met de heer van Zutphen. Dit klopt gewoon niet. De gemeente heeft dit bij mij ook gedaan en het is een poging om iemand op het verkeerde been te zetten. Tevens beweert de gemeente Hoekschewaard dat de “gemeente maar een hele kleine rol heeft bij een WSNP aanvraag.” Ook niet correct.

Zie: Model verzoekschriften – Raad voor Rechtsbijstand Wsnp (bureauwsnp.nl)

Kijkt u ook bij punt 7 op de “routdekaart” “Een rechter heeft maar beperkte tijd”. Het viel mij ook op in de gespreksnotitie van het gesprek tussen de heer van Zutphen en de ambtenaar van de gemeente dat deze persoon vond dat ik een onderbouwde claim bij de verzekeringsmaatschappij (Melior) in moest dienen. Dat had ik al in 2020 gedaan. De behandelaar was de heer W en mijn claim werd afgewezen omdat ik niets kon onderbouwen en ik de betrokkenheid van de gemeente bij een WSNP aanvraag zwaar overschatte, tenminste volgens de heer W. Degene die de zaak niet kon onderbouwen was de heer W zelf, want het dossier was al vernietigd door de gemeente en ik heb met verwijzing het model Verzoekschrift WSNP aangetoond dat een gemeente wel degelijk een belangrijke rol speelt bij een WSNP aanvraag. Een Rechter-Commissaris gaat af op de informatie die hij aangereikt krijgt door de schuldenaar en de WSNP behandelaar!

De informatie die de heer van Zutphen van de betreffende ambtenaar mocht ontvangen was niet correct en te beknopt!
De gemeente mag dan wel alles vernietigd hebben, maar ik niet. Alle emails die ik heb gehad met de gemeente in de periode dat de aanvraag WSNP speelde heb ik nog. Ik kan prima bewijzen dat Susanne Keijzer vooraf en gedurende haar WSNP valse voorstellingen van zaken gaf en daarmee de schuldeisers nog een keer werden opgelicht; ditmaal met behulp van de gemeente Hoekschewaard. Ook de email van Susanne Keijzer uit 2009 waarbij duidelijk wordt dat zij al jaren op de hoogte was van de oplichtingspraktijken van Roel Baaima is in mijn bezit. Deze email heb ik trouwens in 2018 naar mevrouw R van de gemeente gestuurd. Mevrouw van T ik verzoek u vriendelijk deze zaak te heropenen. Ik kan bewijzen dat er Ambtsmisdrijven hebben plaatsgevonden; o.a. overtreding Archiefwet, het niet melden van deze overtreding, burgers bewust op het verkeerde been zetten, op zijn minst onrechtmatig handelen bij WSNP aanvraag etc.

Ik heb mevrouw C cc op deze email, daar ik van mening ben dat ook de heer Jaap Smit, wetende dat er al jaren zaken niet kloppen bij de gemeente Hoekschewaard, aktiever had moeten optreden. (‘Gemeente scoort op lijstjes, het gaat mis aan de menselijke kant’ – Adverteren Hoeksche Waard | Het Kompas | Krant en Online (hetkompasonline.nl  Indien u bepaalde dokumenten van mij wilt ontvangen, dan zal ik u die doen toekomen. Ik hoor graag eerst van u of er bereidheid is om deze zaak te heropenen. 

Met vriendelijke groet,

Leave a comment